MΕ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ Η ΠΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ ΕΞΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
H MIG καταβροχθίζει και την Ολυμπιακή για λογαριασμό των ρωσόδουλων

Με διακομματική συναίνεση πουλήθηκε και η Ολυμπιακή στο παμφάγο MIG που έχει επεκταθεί σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας και λειτουργεί πλέον με μονοπωλιακούς όρους στον τομέα του τουρισμού. Η κυβέρνηση με απευθείας ανάθεση παρέδωσε στο Βγενόπουλο την Ολυμπιακή με συνοπτικές διαδικασίες και μετά από σκανδαλώδεις διαπραγματεύσεις μαζί του, ενώ δεν εξέτασε καν τις προσφορές της Aegean και της Chrysler που πρόσφεραν διπλάσιο τίμημα και είχαν πολλαπλάσια εμπειρία στις αερομεταφορές.
Η ανοιχτή πόρτα που είχε αφήσει το καθεστώς στο Βγενόπουλο για να επελάσει στον ΟΤΕ και να παίξει εκεί το κερδοσκοπικό του παιχνίδι, ωχριά μπροστά στη σκανδαλώδη διαδικασία που ακολουθήθηκε με την πώληση της Ολυμπιακής.
Είχαμε γράψει στο προηγούμενο φύλλο της Νέας Ανατολής για το κεφάλαιο της MIG ότι έχει τη βάση του στα κεφάλαια της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου, επενδυτικό σύμβουλο της MIG, που είναι στενά δεμένη με ρώσικα κεφάλαια που χρησιμοποιούν τις κυπριακές υπεράκτιες (offshore) εταιρείες και που έχει κατηγορηθεί για υποθέσεις ξεπλύματος μαύρου χρήματος μέσω αυτών. Μία από αυτές τις υποθέσεις αφορούσε τα αντισταθμιστικά για την προμήθεια των ρώσικων TOR M1, και συγκεκριμένα ένα ποσό 25 εκ Ευρώ που στάλθηκαν από τη ρώσικη Antey σε λογαριασμό κυπριακής υπεράκτιας εταιρείας στη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου, και το οποίο αφαιρέθηκε από το συνολικό ποσό των 250 εκ Ευρώ που έπρεπε οι Ρώσοι να διαθέσουν για την υλοποίηση των αντισταθμιστικών οφελών (Καθημερινή, 14/1/2005).
Ο Βγενόπουλος έχει επίσης τις καλύτερες σχέσεις με το ΑΚΕΛ και το ρωσόδουλο πρόεδρο της Κύπρου Χριστόφια (παρασημοφορημένο από τον ΥΠΕΞ Ρωσίας Λαβρόφ με το μετάλλιο Πούσκιν!) και έχει επανειλημμένα συναντηθεί μαζί του για επενδύσεις στην Κύπρο. Στην τελευταία συνάντησή τους το Μάρτη ο Βγενόπουλος δήλωσε ότι η Μαρφίν-Λαϊκή (η αναβαπτισμένη Λαϊκή Τράπεζα Κύπρου μετά την εξαγορά των τραπεζών Εγνατία και Marfin), “προσφέρεται να αναχρηματοδοτήσει το δημόσιο χρέος της Κύπρου στο σύνολό του, ώστε να μην χρειαστεί άμεσα η προσφυγή της χώρας στη διεθνή αγορά σε μια δύσκολη περίοδο” !!! (δικτυακή πύλη Euro2day). Με λίγα λόγια εκτός από κρατικές εταιρείες ο Βγενόπουλος αγοράζει και χώρες.
Μέσα από την οικονομική και πολιτική σχέση με το ανατολικό κεφάλαιο της Κύπρου, ο Βγενόπουλος λειτουργεί σαν πόλος προσέλκυσης κεφαλαίων αδιευκρίνιστης προέλευσης που απαρτίζουν τη MIG. Όμως από την άποψη της πολιτικής προέλευσης δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η MIG δουλεύει για το ανατολικό καθεστωτικό στρατόπεδο και γι αυτό έχει την απόλυτη κάλυψή του.
Με αυτές τις προδιαγραφές η MIG αθόρυβα, χωρίς αντιδράσεις και αντιστάσεις και με τις ευλογίες του καθεστώτος από το 2007 μέχρι σήμερα έχει βάλει πόδι σε όλες τις μεγάλες βιομηχανίες στη χώρα, στην ακτοπλοΐα, στην υγεία, στην ηλεκτρονική και τώρα στις αερομεταφορές. Η Ολυμπιακή αποκάλυψε ότι το καθεστώς είναι όχι μόνο ευνοϊκό αλλά δουλικό απέναντι στο νέο κρατικό ολιγάρχη, τόσο δουλικό όσο μπορεί να είναι μόνο με ένα κεφάλαιο που βρίσκεται στην υπηρεσία του πολιτικού του αφεντικού της νεοτσαρικής Ρωσίας.

Η προδιαγεγραμμμένη αποτυχία του διαγωνισμού της Ολυμπιακής.
Πως άνοιξε ο δρόμος στο Βγενόπουλο

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2008 δημοσιεύεται η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την Ολυμπιακή σύμφωνα με την οποία οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους έως τέλος Οκτώβρη, δηλαδή μόνο μέσα σε ένα μήνα. Πριν το τέλος του Οκτώβρη ο Καραμανλής προγραμματίζει επίσκεψη στο Κατάρ και έχει αφήσει να διαρρεύσει σε όλες τις κατευθύνσεις ότι η κυβέρνηση ευνοεί την πώληση της Ολυμπιακής στην κρατική αεροπορική εταιρεία του Κατάρ. Αυτή αποδείχτηκε μία πολύ καλή μέθοδος για να απωθήσει εν μέσω κρίσης προσφορές από ευρωπαϊκές ή αμερικάνικες εταιρείες. Ωστόσο το Κατάρ αποδείχθηκε μία φούσκα αφού δεν συμμετείχε στη δεύτερη τελική φάση του διαγωνισμού. Στο μεταξύ ο Βγενόπουλος ετοιμαζόταν, και το Δεκέμβρη του 2008 αποφάσισε ξαφνικά να κάνει μία «περίεργη» επένδυση εξαγοράζοντας το 49,99% μίας γερμανικής αεροπορικής εταιρείας που προσφέρει ειδικευμένες υπηρεσίες στη διακομιδή ασθενών σε εταιρείες, σε κρατικούς και σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς με 7 Lear Jets και έδρα το Διεθνές Αεροδρόμιο Νυρεμβέργης, αντί ποσού 15 εκ ευρώ. Τον Γενάρη του 2009 ανοίγουν οι προσφορές για την Ολυμπιακή και διαπιστώνεται ότι καμία εταιρία δεν καλύπτει τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Στις αρχές του Φλεβάρη ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος.
Να σημειωθεί εδώ ότι είχαν προηγηθεί δύο απόπειρες ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής το 2003 οπότε είχαν προκριθεί η Golden Aviation και η Aegean Airlines και το 2005 οπότε είχε υπογράφει προσύμφωνο με το επενδυτικό σχήμα York Capital/ Olympic Investors. Και οι δύο διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι επειδή και τις δύο φορές υπήρχαν απεργίες στην ΟΑ και έντονες αντιδράσεις από ΣΥΝ –ψευτοΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ κλπ. Το 2005 ο Αλαβάνος είχε κάνει μάλιστα την εξής αντισημιτική τοποθέτηση για τον υποψήφιο επενδυτή: «Δεν θα θέλαμε με τίποτα η Ο.Α. να καταλήξει σε χέρια εταιρειών, όπως για παράδειγμα αυτή με την οποία έχει υπάρξει το προσύμφωνο για την πώλησή της, οι οποίες βρίσκονται στη διάθεση ισραηλινών και αμερικανικών κεφαλαίων» (Ελευθεροτυπία, 22 Σεπτέμβρη 2005). Τότε δεν είχε ακόμα βρεθεί το ανατολικό κεφάλαιο που θα μπορούσε να αναλάβει την εταιρεία, δηλαδή δεν υπήρχε η MIG που γιγαντώθηκε ξαφνικά από το 2007.
Μόλις ο τωρινός διαγωνισμός του Φλεβάρη κηρύχθηκε άγονος η κυβέρνηση, μέσω του Χατζηδάκη του πρόθυμου να διεκπεραιώσει όλες τις βρωμοδουλειές του Καραμανλή, απηύθυνε ένα ανοιχτό κάλεσμα στους έλληνες επενδυτές να εκδηλώσουν το πατριωτικό ενδιαφέρον τους για την αγορά της Ολυμπιακής. Σε χρόνο μηδέν ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα αυτό μια εταιρεία που δεν είχε εκδηλώσει κανένα ενδιαφέρον για τον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό που προηγήθηκε: η ως χθες εντελώς άσχετη με το έργο της αεροπορικής μεταφοράς επιβατών MIG η οποία με το Βγενόπουλο εμφανίζεται ηγεμονικά και βάζει όρο στην κυβέρνηση για τρεις εβδομάδες αποκλειστικής διαπραγμάτευσης. Είναι φανερό ότι η δουλειά ήταν στημένη από πριν. Τον όρο αυτό δέχτηκε επίσης αμέσως η κυβέρνηση αφήνοντας όμως μία δυνατότητα σε οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο εμφανιστεί να υποβάλει πρόταση μέσα στην προθεσμία αυτή για να μην ακυρωθεί η κομπίνα από την ΕΕ. Εννοείται ότι η κυβέρνηση θα εξέταζε και τις νέες προτάσεις ανάλογα με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων με τη MIG.
Όπως είναι γνωστό η προκήρυξη για την πώληση της Ολυμπιακής είχε γίνει χωριστά για το πτητικό έργο, χωριστά για την τεχνική βάση της ΟΑ και χωριστά για την επίγεια εξυπηρέτηση (handling).
Η MIG υπέβαλε προσφορά για την αγορά των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής, ύψους 45,7 εκτ. ευρώ και των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής βάσης ύψους 16,7 εκατ. ευρώ. Δεν υπέβαλε προσφορά για την επίγεια εξυπηρέτηση. Εμφανίστηκε ενδιαφερόμενη για αυτό το κομμάτι η Swissport που κατέθεσε προσφορά ύψους 44,8 εκατ. ευρώ.
Οι παραπάνω προσφορές, μαζί με την εξαγορά των κεφαλαίων της «Πάνθεον», της νέας εταιρείας τεχνικής βάσης και της νέας εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης, συνολικά ανέρχονταν στο ποσό των 177,2 εκατ. Ευρώ και κινούνταν στο κατώτατο όριο που είχε τεθεί για την απόκτηση της Ολυμπιακής σύμφωνα με την αποτίμηση των εκτιμητών του δημοσίου.
Εντυπωσιακή και εντελώς χαρακτηριστική ήταν η υποδοχή της προσφοράς του Βγενόπουλου από τα υπόλοιπα κόμματα και τα συνδικάτα, ιδιαίτερα εκείνη από τα οργισμένα «αριστερά» και «αντικαπιταλιστικά» ψευτοΚΚΕ και ΣΥΝ. Ο Βγενόπουλος αναγνωρίστηκε λίγο πολύ σαν εθνικός «σωτήρας». Έκανε αμέσως συνάντηση με τον Γ. Παπανδρέου ο οποίος βρήκε ότι υπάρχουν «κοινά» σημεία μεταξύ του μικτού σχήματος (δημόσιο – ιδιώτες) που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ για την Ολυμπιακή και των σχεδίων του Βγενόπουλου ο οποίος προσφέρθηκε μεγαλόψυχα στο μέλλον να παραχωρήσει μέχρι και 49% της εταιρείας στο δημόσιο. Στη βάση αυτής της υπόσχεσης μίας εταιρείας που είχε ήδη κερδοσκοπήσει σε βάρος του δημοσίου όταν της δόθηκε η ευκαιρία με τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ στήριξε τη λύση Βγενόπουλου. Ο ανοιχτά ρωσόδουλος Καρατζαφέρης δεν μπόρεσε να κρύψει τον ενθουσιασμό του και δήλωσε ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να ευχαριστήσει το ελληνικό κράτος το Βγενόπουλο και να του στείλει ένα κουτί γλυκά! Ο ΣΥΝ και το ψευτοΚΚΕ έβγαλαν ανώδυνες ανακοινώσεις για τα μάτια. Με αυτές πρόβαλαν την αιώνια και αφηρημένη θέση της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα της Ολυμπιακής, όμως χωρίς να χτυπάνε στιγμή τη συγκεκριμένη στημένη και σκοτεινή διαδικασία, ούτε να κάνουν οποιοδήποτε πολιτικό ζήτημα για τον παμφάγο Βγενόπουλο. Μόνο ο ΣΥΝ πέταξε μια κουβέντα για «βραχυπρόθεσμο κερδοσκοπικό» παιχνίδι των «εμίρηδων του Ντουμπάϊ» (μετόχων της MIG) για να πασάρει τη σκανδαλώδη παράδοση της ΟΑ στη MIG σαν κάτι το περαστικό και το δευτερεύον στη βάση του ΣΥΝ. Το σημαντικό στη στάση των δύο μικρών ρωσόδουλων κομμάτων είναι ότι δεν κάλεσαν σε κινητοποιήσεις, διαμαρτυρίες, διαδηλώσεις κλπ. κατά της ιδιωτικοποίησης. Είναι χαρακτηριστική η θέση που πήραν τα συνδικάτα των εργαζόμενων της Ολυμπιακής. Χωρίς να έχουν καμία εξασφάλιση από το νέο επενδυτή υποδέχτηκαν θετικά το Βγενόπουλο αναγνωρίζοντας του «σοβαρές προθέσεις», όπως και στην περίπτωση του ΟΤΕ, παρόλο που αυτός δήλωσε εξαρχής ότι οι εργαζόμενοι «είναι θέμα και υποχρέωση της κυβέρνησης», και ότι δε διασφαλίζεται καμία θέση εργασίας, αλλά ούτε και συνέχεια της εργασιακής σχέσης σε περίπτωση επαναπρόσληψης. Δήλωσε όμως ότι η καινούργια ΟΑ «θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας, στις οποίες αρκετοί από τους νυν εργαζομένους της εταιρείας θα απορροφηθούν». Χρειάζεται μεγάλο θράσος να διαφημίζει κανείς τη «δημιουργία» νέων θέσεων τη στιγμή που παίρνει την εταιρεία με την προϋπόθεση ότι θα απολυθούν όλοι και οι 8.000 εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτή.
Με 1,3 δις Ευρώ έναντι τιμήματος μόλις 177εκ ξοφλάει η κυβέρνηση τις υποχρεώσεις της στο Βγενόπουλο
Για να πάρει η MIG την Ολυμπιακή η κυβέρνηση και συνολικά το καθεστώς φρόντισαν να την καθαρίσουν από οποιαδήποτε βάρη και ιδιαίτερα από τα εργασιακά βάρη. Για να το κάνουν αυτό διέθεσαν το ιλιγγιώδες ποσό των 1,3 δις Ευρώ ώστε ο νέος ανατολικός ολιγάρχης να μην έχει την υποχρέωση να διατηρήσει ούτε έναν εργαζόμενο με τις παλιές ευνοϊκές συνθήκες. Αυτό έγινε με την ψήφιση ειδικού νόμου το Σεπτέμβρη του 2008, πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού, που πρόβλεπε τη θέσπιση ενός γιγαντιαίου σχεδίου εθελούσιων εξόδων και μετατάξεων για το μόνιμο προσωπικό, περίπου 4.000 εργαζόμενους, και για τους άλλους τόσους συμβασιούχους οικονομική ενίσχυση από προγράμματα του ΟΑΕΔ.
Το κόστος του προγράμματος είχε προβλεφθεί αρχικά σε 1,16 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος 25ετίας. Η κυβέρνηση δεν δίστασε να το ανεβάσει σε 132 εκ. ευρώ, προσφέροντας επιπλέον παροχές σε φροντιστές και πιλότους, προκειμένου να προλάβει τις αντιδράσεις τους στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του αερομεταφορέα.
Ο νόμος αυτός πέρασε χωρίς ουσιαστικές αντιδράσεις από την ΟΣΠΑ (Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας) και τα σωματεία των πιλότων και των χειριστών που στο παρελθόν δε δίσταζαν να νεκρώσουν τις μεταφορές με απεργίες διαρκείας ιδιαίτερα όταν υπήρχε κίνδυνος να γίνει ιδιωτικοποίηση με δυτικά κεφάλαια.

Οι πολύ καλύτερες προσφορές της Aegean Airlines και της Chrysler Aviation. Ο εκβιασμός Βγενόπουλου και η διακομματική στήριξη του εκβιασμού

Δύο ημέρες πριν λήξει η προθεσμία των διαπραγματεύσεων που έθεσε ο Βγενόπουλος και αποδέχθηκε η κυβέρνηση, υποβλήθηκαν δύο προσφορές μία από την Aegean Airlines και μία από την Chrysler Aviation.
Η Aegean Airlines (Ευτύχης Βασιλάκης) είναι ένα ευρωπαϊκό κεφάλαιο που αναπτύχθηκε σε ανταγωνισμό με την Ολυμπιακή τα τελευταία χρόνια και διέθετε την απαραίτητη εμπειρία, αλλά και τον «εθνικό» χαρακτήρα για να αναλάβει την εταιρεία. Η Chrysler Aviation (Στέλιος Ράπης) είναι μία ιδιωτική αεροπορική εταιρεία ελληνικών συμφερόντων με έδρα την Καλιφόρνια.
Η Aegean πρόσφερε περισσότερα χρήματα από τη MIG. Συγκεκριμένα πρόσφερε για το πτητικό έργο 90 εκ ευρώ έναντι 45,7 εκ ευρώ της MIG (!!!!), ποσό διπλάσιο από την ελάχιστη αποτίμηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου και για την τεχνική βάση 20 εκ ευρώ έναντι 16,7 εκατ. Ευρώ της MIG. Παράλληλα δεσμεύτηκε για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 μέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο ενώ ο Βγενόπουλος θα αναλάβει τέλος Σεπτέμβρη με αποτέλεσμα 180 εκατομμύρια ευρώ επιβάρυνση για το κράτος!!!
H Chrysler Aviation κατέθεσε ακόμα μεγαλύτερη συνολική προσφορά: 210 εκατομμύρια Ευρώ με πρόταση να κρατήσει το ελληνικό δημόσιο το 25% και το σύνολο των εργαζομένων της νέας Ολυμπιακής να κατέχουν ποσοστό 5% του μετοχικού κεφαλαίου. Η πρόταση κατατέθηκε σε συνεργασία με τις εταιρίες Boeing, General Electric, Lufthansa Technic USA, Pratt & Whitney, Rolls Royce και το αρνητικό σημείο της ήταν ότι το κεφάλαιο αυτό δεν ήταν εγγυημένο κατά την υποβολή της προσφοράς, αλλά τελούσε υπό την αίρεση χρηματοδότησης.
Οποιαδήποτε κυβέρνηση στον κόσμο θα πανηγύριζε για την εμφάνιση δύο καλύτερων προσφορών, ειδικά όταν ο μοναδικός υποψήφιος με τον οποίο έκανε τις διαπραγματεύσεις είχε τις εκβιαστικές διαθέσεις της MIG που πρόβαλε από την αρχή την απαίτηση της αποκλειστικής διαπραγμάτευσης.
Οποιοδήποτε σωματείο θα κατάστρωνε αμέσως σχέδια για να προωθήσει τις απαιτήσεις του στο νέο τοπίο όπου δεν υπήρχε ο ασφυκτικός εναγκαλισμός ενός μόνο ενδιαφερόμενου που είχε εμφανιστεί με τους πιο επαχθείς όρους για τους εργαζόμενους.
Οποιαδήποτε αντιπολίτευση θα απαιτούσε διαφάνεια, ενημέρωση και να ανοίξουν νέες διαπραγματεύσεις.
Όλα αυτά ισχύουν στον υπερθετικό βαθμό όταν ο μοναδικός μέχρι στιγμής ενδιαφερόμενος έχει καταστεί υπερμονοπώλιο στη χώρα και κατέχει, όπως λέει ο ίδιος ο Βγενόπουλος, το 3,5 του ΑΕΠ της χώρας.
Τίποτα από όλα αυτά δεν έγιναν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Χατζηδάκης υποδέχτηκε επιφυλακτικά την εμφάνιση δύο νέων υποψήφιων και δήλωσε ότι : «Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη ΜΙG και τη Swissport ως το τέλος της εβδομάδας. Θα σεβαστούμε τον αποκλειστικό χαρακτήρα των διαπραγματεύσεων. Θα εξετάσουμε και άλλες προσφορές που κατατέθηκαν με βάση συγκεκριμένες αρχές: τις προβλέψεις των νόμων, το εθνικό και Κοινοτικό δίκαιο ανταγωνισμού, τα πραγματικά στοιχεία των προτάσεων και τις εισηγήσεις του επιτρόπου παρακολούθησης» (Το Παρασκήνιο, 06/03/09).
Εδώ αποκαλύπτονται τα εντελώς πουλημένα, αντεργατικά και δουλικά υποταγμένα στο ανατολικό μπλοκ σωματεία που ξαφνικά κηρύσσουν ανένδοτο πόλεμο κατά της Aegean!!! «Οι πιλότοι δηλώνουν ότι σε περίπτωση που ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και Aegean Airlines δεν θα ξαναπετάξουν αεροσκάφος της Ολυμπιακής, ενώ για σκληρές κινητοποιήσεις κάνει λόγο και η ΟΣΠΑ (Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας). «Η εταιρεία θα έχει κλείσει από τις κινητοποιήσεις, πριν προλάβουν να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με την Aegean» δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ (Ενωση Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας) Γρηγόρης Κωνσταντέλλος» (Καθημερινή, 5/3/2009). Αυτό μεταφράζεται σε «Βγενόπουλος ή χάος»…
Τα κόμματα καταφέρονται κατά του κινδύνου δημιουργίας μονοπωλίου που διακρίνουν για πρώτη φορά μόνο για την περίπτωση της Aegean (!!!), ενώ η MIG ήταν για αυτούς άλλη μία ιδιωτική καπιταλιστική εταιρεία. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπακωνστατνίνου δηλώνει: «Θέλουμε να υπάρχει ανταγωνισμός στις αερομεταφορές στην Ελλάδα και θέλουμε η λύση να είναι βιώσιμη και να λειτουργεί προς όφελος του Έλληνα πολίτη και ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές». Το ψευτοΚΚΕ σε ανακοίνωση του αναφέρει ότι «Οι εξελίξεις στην Ολυμπιακή σε καμία περίπτωση δεν δικαιώνουν την κυβέρνηση. Αντίθετα αποδεικνύουν ότι η πολιτική της υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων που θέλουν να κυριαρχήσουν στις αερομεταφορές. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος της ΕΕ”. Ο ΣΥΝ από την άλλη δήλωσε την αταλάντευτη πρόθεσή του να «συνεχίσει των αγώνα του για την αποτροπή ενός ακόμα εγκλήματος σε βάρος της Δημόσιας περιουσίας σε έναν τόσο σοβαρό και στρατηγικό τομέα της οικονομίας μας, όπως οι δημόσιες αερομεταφορές». Ο Καρατζαφέρης βρέθηκε σε …σύγχυση και αναρωτήθηκε γιατί κάποιοι χώροι «αρχίζουν και κάνουν πλειοδοσίες μεταξύ τους». Οπωσδήποτε σε αυτούς δεν θα έστελνε γλυκά. Εδώ αποδείχθηκε πόσο όλοι αυτοί οι πουλημένοι συνδικαλιστές, πόσο πολύ όλη αυτή η «αντικαπιταλιστική» ψευτοαριστερά, είναι θλιβερά τσιράκια της νέας κρατικοδίαιτης και κομπραδόρικης ολιγαρχίας που η Ρωσία στήνει στην Ελλάδα
Φυσικό και επόμενο ήταν να αποθρασυνθεί ο Βγενόπουλος που απεύθυνε «τελεσίγραφο» στην κυβέρνηση ότι αν δεν κατέληγαν σε συμφωνία μέχρι την Παρασκευή οπότε και έληγε η προθεσμία των συνομιλιών θα αποχωρούσε από κοινού με τη Swissport από τη διαδικασία! Το επιχείρημα του είναι το ίδιο. Η MIG αποτελεί την εγγύηση για να μη δημιουργηθεί μονοπώλιο (!) : «Εμείς αυτή τη συμφωνία που κάναμε με την κυβέρνηση την τηρήσαμε κι έχουμε φτάσει μια ημέρα πριν από την υπογραφή της συμφωνίας. Προφανώς, εφόσον η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει μαζί μας και να μην δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών, η συμφωνία αυτή θα υπογραφεί αύριο» (συνέντευξη στον Real FM, 5/3).
Τα περί μονοπωλίου στην περίπτωση της επιλογής της Aegean αποτελούν μία κατάπτυστη δημαγωγία. Και είναι κατάπτυστη όχι τόσο επειδή δεν έχει καμία βάση ο κίνδυνος της δημιουργίας μονοπωλίου σε μια βιομηχανία αερομεταφορών που είναι τόσο πολύ απελευθερωμένη, αλλά γιατί αντιστρέφει την πραγματικότητα που είναι ότι η πώληση της Ολυμπιακής στη MIG δημιουργεί ένα μεγάλο μονοπώλιο στον τουρισμό. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ελευθεροτυπία, 8/3: «Οι δραστηριότητές της (MIG) θα εκτείνονται πλέον σε γη, ουρανό και θάλασσα. Η MIG, μεταξύ άλλων, ελέγχει τον όμιλο Attica στην ακτοπλοΐα (Blue Star Ferries, Superfast Ferries), αποκτά τώρα την Ολυμπιακή, έχει το ξενοδοχείο «Hilton» της Λευκωσίας μέσω της Marfin Leisure, κινείται για τη δημιουργία του τρίτου πόλου στο χώρο των καζίνων (μέσω των συνδεδεμένων εταιρειών «Theros International» και «Anakon» που «παίζουν» στα καζίνα του Ρίου, της Κέρκυρας και της Ξάνθης). Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως η MIG έχει βάλει πόδι και στο χώρο των γραφείων ταξιδιών, μέσω ειδικής επιχειρησιακής μονάδας στο πλαίσιο της τράπεζας Marfin. Η τελευταία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο σημαντικής επέκτασης στο συγκεκριμένο χώρο καθώς τα οικονομικά προβλήματα των γραφείων είναι τεράστια και πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται, ήδη, στο κόκκινο». Επιπλέον η MIG μέσω της Vivartia ελέγχει την «Olympic Catering», καθώς και τις αλυσίδες «Goody’s» και «Everest», που έχουν δραστηριότητα στα αεροδρόμια.
Σε ότι αφορά τον κίνδυνο για μονοπώλιο της Aegean, αυτός είναι πολύ μακρινός αφού στην ελληνική αγορά υπάρχουν έξι εταιρίες που δραστηριοποιούνται ήδη, ενώ στην κίνηση εξωτερικού που αντιπροσωπεύει το 80% του συνόλου της κίνησης των 38 ελληνικών αεροδρομίων οι δύο κύριες ελληνικές αεροπορικές εταιρίες αθροιστικά εκπροσωπούν μόλις το 17%, και αυτό λόγω της δραστηριοποίησης ξένων εταιρειών σε αυτό το τμήμα.
Ποιος είναι το πραγματικό μονοπώλιο φάνηκε όταν με το «καλημέρα» και πριν υποβληθεί η προσφορά της Aegean, η MIG προσέλαβε τρία υψηλά στελέχη της Aegean, ένα ιδρυτικό στέλεχος, τον εμπορικό και τον τεχνικό διευθυντή της (Έθνος, 8/3).
Ο κίνδυνος του μονοπωλίου ήταν το κύριο επιχείρημα των κυβερνητικών συμβούλων υπέρ της τελικής επιλογής της MIG. Στη βάση αυτού του έωλου επιχειρήματος η κυβέρνηση και σύσσωμο το καθεστώς υπέκυψαν σαν ένας άθλιος λακές στον εκβιασμό του Βγενόπουλου που πρόσφερε το χαμηλότερο τίμημα (!!!), και οι υπουργοί σαν παιδιά για θελήματα έτρεχαν για να μπορέσουν να βγάλουν την ανακοίνωση περί συμφωνίας με τη MIG έως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής που έληγε το τελεσίγραφό της. Είναι χαρακτηριστικό το πως περιγράφεται σε άρθρο της Κυριακάτικης Αυριανής (8/3/09) ότι «όταν έγινε η κρούση από την πλευρά της Aegean οι σύμβουλοι ζήτησαν από τη MIG ν’ αυξήσει την προσφορά της είτε να δοθεί εύλογο διάστημα για επαφές και με τον ιδιωτικό αερομεταφορέα, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό»!!! Κι ενώ καμία παράταση δεν δόθηκε για την Aegean, δόθηκε παράταση για τη MIG! Στο ίδιο άρθρο διαβάζουμε: «Παράλληλα, στη εισήγηση των συμβούλων προβλέπεται για την εταιρεία της επίγειας εξυπηρέτησης ότι «καθώς οι συζητήσεις της MIG και της Swissport για την ολοκλήρωση μεταξύ τους εμπορικής συμφωνίας συνεχίζονται, ζητήθηκε και δόθηκε παράταση μίας εβδομάδας στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το δημόσιο» (!!!) Τελικά η Swissport αποσύρθηκε και ο Βγενόπουλος πήρε και την επίγεια εξυπηρέτηση.
Ασφαλώς, αυτοί όλοι δεν αποφάσισαν ξαφνικά να γίνουν λακέδες του ανύπαρκτου ως πριν δύο χρόνια Βγενόπουλου επειδή αυτός είναι σπουδαίος κεφαλαιοκράτης, αλλά επειδή αυτός είναι της αρεσκείας του πραγματικού κοινού αφεντικού όλων τους, του ρώσικου κρατικοφασιστικού μονοπώλιου.
Είναι χαρακτηριστικό πως γλύφει ο Ριζοσπάστης (7/3) στη συνέχεια το νέο ιδιοκτήτη της Ολυμπιακής θάβοντας αντίστοιχα την Aegean: «Σημειώνεται επίσης ότι η MIG προχώρησε πρόσφατα στην πρόσληψη δύο υψηλόβαθμων στελεχών της «Aegean», αν και κατά μια έννοια διαθέτει τεχνογνωσία στον κλάδο των μεταφορών και των αερομεταφορών. Στις αερομεταφορές η MIG ελέγχει τη «Flight Ambulance International», η οποία έχει έδρα τη Νυρεμβέργη και διαθέτει στόλο 19 «jets» και ισχυρή τεχνογνωσία στον κλάδο των αερομετακομιδών. Στον τομέα των μεταφορών η MIG δραστηριοποιείται ήδη μέσω της «Attica Group» και της «Blue Star Ferry», ενώ μέσω της «Vivartia» ελέγχει την «Olympic Catering» (άλλοτε θυγατρική του ομίλου της ΟΑ), καθώς και τις αλυσίδες «Goody’s» και «Everest», που έχουν έντονη παρουσία και σε αεροδρόμια.
Σε μια παραπλανητική προσπάθεια να δείξει «καλό πρόσωπο», η «Aegean», με χτεσινή της ανακοίνωση, ανέφερε ότι σε περίπτωση αποδοχής της πρότασής της, δεν θα αύξανε τα τιμολόγια εσωτερικού μέχρι το τέλος του 2010 και ότι θα παραχωρούσε «σημαντικό μερίδιο» στο εσωτερικό, προκειμένου «να διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων ελληνικών εταιρειών που ήδη έχουν εισέλθει στο χώρο».

Πως το καθεστώς χρεοκόπησε την Ολυμπιακή για να την παραδώσει στο νέο του προστατευόμενο

Η Ολυμπιακή δεν είναι μία τυχαία επιχείρηση. Είναι μία επιχείρηση την οποία διαχειριζόταν όχι το κράτος αλλά σύσσωμο το καθεστώς που την καταβαράθρωσε για να την παραδώσει χωρίς όρους την κατάλληλη στιγμή σε μια οποιαδήποτε ανατολική MIG όποτε αυτή θα μπορούσε να προκύψει. Σε άρθρο μας για την απόπειρα ιδιωτικοποίησης του 2005 και την εκστρατεία του σοσιαλφασισμού εναντίον της (φ. 404) γράφαμε: «Για χρόνια το καθεστώς παραβίαζε την κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό και εξαπατούσε την ΕΕ ότι δήθεν με τα κρατικά δάνεια έκανε εξυγίανση, δηλαδή προωθούσε τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού, ενώ στην πραγματικότητα κάλυπτε τα ελλείμματα της ΕΕ και συντηρούσε έτσι τον κρατικο - παρασιτικό της χαρακτήρα… Η Ολυμπιακή στερεί τον λαό για δεκαετίες με την τεράστια σπατάλη της σε υπεράριθμο προσωπικό για χάρη του πασοκικού κομματικοσυνδικαλιστικού στρατού, σε εργασιακή λούφα, σε τζάμπα ταξίδια για κρατικά παράσιτα μεγάλα και μικρά, σε ατέλειωτες χαμένες ώρες πτήσης και σε συντριβή της αξιοπιστίας της με τις ξαφνικές απεργίες ομηρίας των ταξιδιωτών.
Αυτήν την αμαρτωλή λειτουργία την καθόριζε και την έλεγχε πάντα το ρωσόδουλο μπλοκ εξουσίας που διεύθυνε όλη την επιχείρηση μέσω της πιο σκληρής συνδικαλιστικής συμμορίας του δημοσίου. Το ένα τρις δρχ που στοίχισε όπως λένε η Ολυμπιακή, δεν επενδύθηκε αλλά στο μεγαλύτερό του μέρος διαμοιράστηκε σε μίζες και εξαγορές. Ποια στάση κρατούσε στις «εξυγιάνσεις» δηλαδή στη διαρπαγή του δημόσιου χρήματος η διακομματική συνδικαλιστική συμμορία και το διακομματικό μονοπώλιο της εξουσίας που λυμαίνονται τόσα χρόνια τη μόνιμα χρεοκοπημένη Ολυμπιακή; Οι διοικητές της «εξυγίανσης» ήταν δικοί της άνθρωποι. Η «Olympic Catering» παρασκεύαζε για μια περίοδο επιπλέον μερίδες φαγητού πολλαπλάσιες από τον αριθμό των εργαζομένων της. Κατήγγειλε ποτέ κανείς το ειδικό διακομματικό καθεστωτικό γραφείο που είχε ειδικευτεί στους διορισμούς στην Ολυμπιακή; Πόσα εκατομμύρια δωρεάν, δηλαδή πόσα κλεμμένα εισιτήρια, χρησιμοποίησε το διακομματικό καθεστώς τόσα χρόνια; Σε όλες τις εκλογές πόσα εισιτήρια πλήρωναν και πόσα έπαιρναν τα κόμματα; Πλήρωσε ποτέ υπάλληλος της Ολυμπιακής εισιτήριο; Πόσο στοίχισαν και στοιχίζουν στον καταϊδρωμένο λαό οι συντάξεις με 15 χρόνια δουλειάς στην Ολυμπιακή; Ήταν και είναι ή όχι οι μισθοί της Ολυμπιακής πολλαπλάσιες φορές πάνω από αυτούς του ιδιωτικού τομέα και του υπόλοιπου δημοσίου; Πόσοι πολίτες εκλιπαρούσαν για ένα εισιτήριο στα αεροδρόμια γιατί είχαν ανάγκη να ταξιδέψουν άμεσα την ίδια στιγμή που η Ολυμπιακή κρατούσε πάντα καβάτζα εισιτηρια μήπως και αποφασίσουν οι κομματικές συμμορίες να ταξιδέψουν κάνοντας τις βόλτες τους την τελευταία στιγμή; Η ομηρία των ταξιδιωτών με το συστηματικό μπλοκάρισμα των αεροδρομίων, με το πρόσχημα της απεργίας, ήταν στην πραγματικότητα εκβιασμός της χώρας για την εκτροφή των μελών της συνδικαλιστικής συμμορίας και για την παράλυση κάθε εκσυγχρονιστικού πνεύματος μέσα στις διοικήσεις. Έτσι και σήμερα δεν είναι λαϊκή βία οι σημερινές απειλές της συνδικαλιστικής ηγεσίας για κλείσιμο των αεροδρομίων αλλά η γνωστή φασιστικού τύπου βία που αυτές οι συμμορίες ασκούν στο λαό εδώ και δεκαετίες. Έτσι αντιλαμβάνονται οι λαοί την πρόοδο και την εξέλιξή τους; Τελικά αυτού του τύπου η διαχείριση και η χρήση δείχνει ότι η Ολυμπιακή δεν είναι λαϊκή περιουσία αλλά ιδιοκτησία της αστικής τάξης και μάλιστα του πιο αντιδραστικού και αρπακτικού κομματιού της.
Tο κριτήριο του ποιος είναι ο κάτοχος μιας ιδιοκτησίας είναι η ελεύθερη χρήση της από αυτόν. Αυτός που χρησιμοποιεί την Ολυμπιακή για τα συμφέροντά του, δηλαδή το πιο σάπιο κομμάτι του αστικού κράτους, αυτός είναι και ο ιδιοκτήτης. Και ο πραγματικός ιδιοκτήτης φροντίζει σήμερα να πάει η χρεοκοπημένη Ολυμπιακή ξανά στα χέρια του δηλαδή στο κεφάλαιο της ρώσικης ακρίδας που δημιουργήθηκε τόσα χρόνια από την λεηλασία του δημόσιου ταμείου. Να παραμείνει δηλαδή κρατικοφασιστικό κεφάλαιο, κεφάλαιο του φαιοκόκκινου μετώπου, έξω από τον ανταγωνισμό, κεφάλαιο που θα συνεχίζει να καλύπτει τα ελλείμματα του από την ευνοϊκή μεταχείρισή του από την πολιτική εξουσία για να συνεχίσει να υπηρετεί με την οικονομική του δύναμη την πολιτική εξουσία στην οποία οφείλει την ύπαρξή του».
Έτσι έφτασε σήμερα η Ολυμπιακή να είναι η μόνη ζημιογόνα επιχείρηση διαχρονικά, με συσσωρευμένες ζημίες από το 1994 που ξεπερνούν τα 2,6 δισ. Ευρώ, όπως δήλωσε στη Βουλή ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χατζηδάκης, όταν ψηφιζόταν ο νόμος που θα επιβάρυνε με 1,3 δις Ευρώ τον προϋπολογισμό για να πουληθεί η Ολυμπιακή στη MIG, στη νέα ολιγαρχική υπερ-βδέλλα, στο μισό τίμημα από αυτό με το οποίο θα μπορούσε να αποζημιωθεί το ελληνικό κράτος.
Με θράσος τώρα ΣΥΝ και ψευτοΚΚΕ μιλάνε για «τεχνητά ελλείμματα» (!) και για διατήρηση της δημόσιας περιουσίας… Το σίγουρο είναι ότι το διεφθαρμένο ανατολικό καθεστώς εξασφάλισε την εξουσία του πάνω στην Ολυμπιακή μέσω MIG ανοίγοντας μία τεράστια τρύπα στον προϋπολογισμό για να την εξασφαλίσει, και εξαγοράζοντας με καλές συντάξεις ένα μέρος ή και πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων ένα άλλο μέρος από τον υπαλληλικό στρατό πάνω στον οποίο βάσισε αυτή την εξουσία σε βάρος του ελληνικού λαού για χρόνια.
Από την άλλη δυνάμωσε ακόμα περισσότερο το σκοτεινό μονοπώλιο της MIG με απροσδιόριστες συνέπειες για τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εργαζομένων.
Οι δημοκράτες πρέπει να αντισταθούν στην επιχείρηση αποικιοποίησης της χώρας από κάθε είδους κεφάλαια που έχουν τους δεσμούς τους στην ανατολή και στο νεοναζιστικό άξονα Κίνας – Ρωσίας και να εμποδίσουν ένα νέο πραγματικό εργασιακό μεσαίωνα στη χώρα.