ΚΙ ΑΛΛΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ: Ο ΧΡΥΣΟΧΟΊΔΗΣ ΚΛΕΊΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑ
Από τις 1/9/2010 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού ο Ελληνικός Νηογνώμονας* (Ε.Ν) δεν συμμορφώθηκε προς τον νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του αφαίρεσε την προσωρινή εξουσιοδότησή της για την πιστοποίηση της ασφάλειας των πλοίων της ΕΕ. Αυτή η άρση της εξουσιοδότησης για την πιστοποίηση των πλοίων της ΕΕ δεν αφορά τα ελληνικά πλοία που πλέουν βάση της ελληνικής νομοθεσίας στα ελληνικά νερά καθώς και τα ποντοπόρα πλοία εθνικοτήτων εκτός της ΕΕ, τα σκάφη αναψυχής, περίπου 3500, τα ψαράδικα, τα πορθμεία κλπ. Η Ευρωπαϊκή επιτροπή απαγόρευσε την πιστοποίηση μόνο των πλοίων της ΕΕ που κινούνται βάση των συνθηκών SOLAS MARPOL και Load Line που αφορούν διεθνείς πλόες. Η κυβέρνηση με το Χρυσοχοίδη όμως ως υπουργό Προστασίας του Πολίτη (πριν τον ανασχηματισμό) δεν έχασε την ευκαιρία της υποβάθμισης του ΕΝ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον κατάργησε και για τα ελληνικά πλοία στις ελληνικές θάλασσες, δηλαδή τον κατάργησε ολοκληρωτικά!! Αφαίρεσε λοιπόν ο Χρυσοχοίδης την εξουσιοδότηση για την έκδοση κυβερνητικών πιστοποιητικών από 1/9/2010 για όλα τα σκάφη, στέρησε τον ΕΝ (Ελληνικό Νηογνώμονα) από την πιστοποίηση όλων των πλοίων ακόμα και για τα ψαράδικα και τα γιώτ για τα οποία δεν ισχύει η απαγόρευση της πιστοποίησης της ΕΕ!! Έτσι κάθε σκάφος που πρέπει να πιστοποιηθεί από 1/9/2010 θα πρέπει να απευθύνεται σε Νηογνώμονες ξένων χωρών με πολύ αυξημένο κόστος. Ακόμα και τα πλοία που ανήκουν στον ΕΝ εξαιτίας της πολυπλοκότητας μιας ανακατάταξης από τον ΕΝ σε ένα άλλο μπορεί και να μην προλάβουν να αλλάξουν νηογνώμονα μέχρι το Φεβρουάριο του 2011 που έβαλε σαν προθεσμία ο Χρυσοχοίδης με κίνδυνο τα πλοία να ακινητοποιηθούν!
Ο Χρυσοχοίδης σαν υπουργός Προστασίας του Πολίτη (πριν τον ανασχηματισμό) έτρεξε στις 1/9/2010 να κλείσει τον ΕΝ για τον οποίο όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφάσιζε οριστικά για την μόνιμη ή όχι άρση της εξουσιοδότησής της τον Οκτώβριο! Και αυτό το έκανε γιατί όπως φαίνεται οι πιθανότητες αναγνώρισης του ΕΝ από την ΕΕ ήταν μεγάλες. Ακόμα και αν η ΕΕ δεν αναγνώριζε τον Οκτώβριο τον ΕΝ θα του έδινε μάλλον νέα παράταση προσαρμογής αφού είναι αδύνατο να ακυρωθεί μόνιμα το δικαίωμα μιας χώρας να αποκτήσει ένα νηογνώμονα υψηλών στάνταρ, πόσο μάλλον μιας ναυτικής χώρας όπως είναι η Ελλάδα. Η σημαντική πιθανότητα αναγνώρισης του ΕΝ από την ΕΕ τον Οκτώβριο υποστηρίζεται και από τον ΕΝ που διαμαρτύρεται ότι ενώ συμμορφώθηκε προς όλες τις υποδείξεις της ΕΕ του αφαίρεσαν την εξουσιοδότηση. Η ερμηνεία που δίνει ο ΕΝ γι αυτό το χτύπημα συμφέρει τον Χρυσοχοίδη γιατί ενοχοποιεί βασικά τις δυτικές χώρες και όχι τον ρωσοκινεζικό άξονα που βρίσκεται πίσω από τους σαμποταριστές. Η ερμηνεία αυτή είναι ότι το λόμπυ της IACS που περιλαμβάνει τους νηογνώμονες των μεγάλων ναυτικών χωρών εμποδίζει την αναγνώριση ενός νέου ελληνικού νηογνώμονα και μάλιστα μιας χώρας που έχει το 19,6% του παγκόσμιου τονάζ.
Η μεγάλη πιθανότητα αναγνώρισης του ΕΝ από την ΕΕ, ή μιας νέας παράτασης για συμμόρφωση του, φαίνεται και από το γεγονός ότι ο αρχισαμποταριστής, για τον οποίο μιλάμε, λίγες μέρες πριν κλείσει την 1/9/2010 τον ΕΝ ανακοίνωνε στην ΕΕ και στον ΕΝ τα θετικά αποτελέσματα των ελέγχων του ελληνικού κράτους, του υπουργείου του δηλαδή! Ο ΕΝ σε κείμενό του αποκαλύπτει το γεγονός: « Ο Οργανισμός μας επιθεωρήθηκε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με τακτικό έλεγχο τον Ιούνιο του 2010 για την διατήρηση και ανανέωση της αναγνώρισης του. Στις 5/8/2010 το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, κοινοποίησε στον ΕΝ, αλλά και στην ΕΕ (4124.1/21/2010) τα πορίσματα του ελέγχου, τα οποία αναφέρουν ότι τα αποτελέσματα είναι θετικά και τονίζουν την σημαντική βελτίωση του Ε.Ν. σε σύγκριση με τον προηγούμενο έλεγχο. Επίσης διαπιστώνεται σημαντική βελτίωση και στα αποτελέσματα των 170 ελέγχων επί των πλοίων, που ο ΕΝ είχε εκδώσει τα Κυβερνητικά πιστοποιητικά.».
Το κλείσιμο του ΕΝ σημαίνει την άρνηση της κυβέρνησης και του ελληνικού κράτους να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την ασφάλεια των πλοίων και των ανθρώπων. Για το ότι ο ΕΝ, μιας χώρας που έχει το 19,6% του παγκόσμιου τονάζ είναι υποτιμημένος στις υπηρεσίες που παρέχει στην παγκόσμια αγορά, είναι ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και επίσης του Χρυσοχοίδη. Το ότι ο ΕΝ και άλλοι νηογνώμονες συγκροτούνται με ιδιωτικά κεφάλαια δεν σημαίνει ότι την τελική ευθύνη για την ασφάλεια των πλοίων την έχουν κύρια οι ιδιώτες αλλά το κράτος που σαν επόπτης εξουσιοδοτεί τον εκάστοτε νηογνώμονα να εκδίδει κυβερνητικά πιστοποιητικά. Αυτή την πραγματικότητα την αντιστρέφει ο σοσιαλφασισμός με επικεφαλής το ψευτοΚΚΕ και τις ναυτεργατικές οργανώσεις που αθωώνουν πάντα τον πραγματικό υπεύθυνο της ασφάλειας των πλοίων, δηλαδή το κράτος και τις αντιδραστικές κυβερνήσεις του και τον κάθε σαμποταριστή τύπου Χρυσοχοίδη. Αυτοί χρεώνουν με πρόγραμμα όλα τα ναυάγια και όλες τις ελλείψεις στην ασφάλεια των πλοίων, υπαρκτές και ανύπαρκτες, αποκλειστικά στο ιδιωτικό κεφάλαιο που ελέγχει τον ΕΝ και στους πελάτες του εφοπλιστές. Οι συναλλαγές και οι μίζες σε οποιοδήποτε νηογνώμονα οποιουδήποτε κράτους προϋποθέτουν την συμμετοχή των κυβερνήσεων σ’ αυτές τις συναλλαγές και μάλιστα προϋποθέτουν τον πρωτεύοντα ρόλο τους αφού αυτές είναι και ο βασικός υπεύθυνος της ασφάλειας των πλοίων. Οι ιδιώτες είναι σε όλα τα ναυτικά κράτη και σε όλους τους νηογνώμονες αλλά η μεγάλη διαφθορά και παρακμή του ΕΝ είναι στην Ελλάδα των πολιτικών σαμποταριστών και του διεφθαρμένου κράτους.
Ένα δημοκρατικό συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτικών θα είχε στο μικροσκόπιο συνεχώς και τον ΕΝ αλλά και το κράτος που είναι η ελεγκτική αρχή και που φέρει την τελική ευθύνη της ασφάλειας των ανθρώπων και θα απαιτούσε από το κράτος και από την κάθε κυβέρνηση την εξέλιξη του Ε.Ν σε ένα νηογνώμονα υψηλών στάνταρ για την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων αλλά και ως ενός μεγάλου τεχνικοεπιστημονικού οργανισμού που θα έφερνε μερικά δις ευρώ στην οικονομία σε μισθούς και κέρδη. Ενός οργανισμού που θα στήριζε όλη την ελληνική ναυτιλία και τα πολυτεχνεία που μπορούν να στελεχώσουν με τους απόφοιτούς των ένα τέτοιο νηογνώμονα αντί οι απόφοιτοί τους να φεύγουν για το εξωτερικό λόγω της ανεργίας στην οποία τους έχει καταδικάσει το παραγωγικό σαμποτάζ του σοσιαλφασισμού. Θα έκανε απεργίες και θα απαιτούσε από την κυβέρνηση τον αυστηρότατο έλεγχο του ΕΝ για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του λαού και θα είχε την τεράστια συμπαράστασή του. Το φαιοκόκκινο καθεστώς το ψευτοΚΚΕ και ΣΥΝ, καθώς και όλες οι κομματικές ηγεσίες δεν δίνουν δεκάρα για την ασφάλεια των ανθρώπων. Αυτό που ενδιαφέρει την ρωσόδουλη πολιτική και τις ρωσόδουλες πολιτικές ηγεσίες και των έξη κομμάτων είναι το σαμποτάρισμα της ναυτιλίας και της οικονομίας μέσα από το σαμποτάρισμα του ΕΝ ακόμα και με την κατάργησή του. Γιατί ένας νηογνώμονας διεθνώς αναγνωρισμένος είναι ένας επιστημονικός και τεχνολογικός οργανισμός γίγαντας με τεράστια συγκέντρωση τεχνολογίας και επιστημονικοτεχνικού προσωπικού ανώτατης βαθμίδας, ναυπηγούς, ηλεκτρολόγους μηχανολόγους, μεταλλειολόγους κλπ. Μόνο ο Νορβηγικός Νηογνώμονας που έχει κατατάξει την πλειοψηφία των Νορβηγικών πλοίων έχει 5.700 υπαλλήλους και έσοδα 700 εκατομμύρια ευρώ όταν ο Νορβηγικός στόλος είναι το 7,6% του παγκόσμιου τονάζ. Οι έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν το 19.5% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πληρώνουν εκατοντάδες εκατ ευρώ σε ξένους νηογνώμονες όταν στη χώρα υπάρχει η τεχνολογική γνώση και η ανώτατη εκπαίδευση έχει όλες τις αντίστοιχες σχολές που μπορούν να επανδρώσουν τον μεγαλύτερο νηογνώμονα του κόσμου πιστοποιώντας απλά και μόνο τα ελληνικά πλοία.
*Από την Βικιπαίδεια: « *Νηογνώμονας είναι ναυτιλιακός τεχνικός οργανισμός που καταρτίζει κανονισμούς ασφαλείας, τόσο επί της ναυπήγησης των πλοίων όσο και επί του εξοπλισμού τους, κατατάσσοντας αυτά σε κλάση (classification). Με ειδικούς δε επιθεωρητές (surveyors) τα παρακολουθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, είτε με περιοδικές είτε με έκτακτες επιθεωρήσεις. Εκτός από το πιστοποιητικό ταξινόμησης ή κλάσεως (certificate of class) οι Νηογνώμονες χορηγούν και τα ακόλουθα πιστοποιητικά: Πιστοποιητικό καταμέτρησης χωρητικότητας (tonnage certificate) Πιστοποιητικό γραμμής φόρτωσης (load line certificate) Πιστοποιητικό αξιοπλοϊας (certificate of seaworthiness) Πιστοποιητικό ασφάλειας φορτοεκφορτωτικών μέσων (cargo gear certificate) Πιστοποιητικό βλαβών (παρακολούθησης) (certificate of damages) και άλλα ειδικότερης φύσεως.».