Όμως πως είναι δυνατόν σε μια χώρα πουτο βιομηχανικό σαμποτάζ είναι στην ημερήσιαδιάταξη να υπάρχει σε υψηλό βαθμό ανεπτυγμένη.Τ.Α όχι μόνον από τον κρατικό αλλά και από τονιδιωτικό τομέα; Πως μπορεί δηλαδή να υπάρξειέρευνα όταν τα μεγάλα εργοστάσια, κύρια τηςβαριάς βιομηχανίας, κλείνουν το ένα μετά το άλλοσαν αποτέλεσμα της πολιτικής κύρια τωνσοσιαλφασιστών Σημίτη-Λαλιώτη αλλά καιγενικότερα του ρωσόδουλου μπλοκ; Όταν αυτόρησιμοποιεί κάθε είδους οικολογικά προσχήματαγια την προστασία δήθεν του περιβάλλοντος, ή τηροστασία των αρχαίων, ή παλιότερα τον οικονομικόστραγγαλισμό μέσα από την πιστωτική ασφυξία πουεπιβάλουν οι κρατικές τράπεζες ή με τιςαρατεταμένες χωρίς λόγο ψευτοαπεργίες τωνμετώπου ψευτοΚΚΕ-ΣΥΝ-ΠΑΣΟΚ ή τις σφαίρες της 17Ν
Αυτοί είναι μερικοί από τους τρόπουςμε τους οποίους η βιομηχανία πεθαίνει κάθε μέραστη χώρα μας.
Μια βιομηχανία που πρέπει να πεθάνειδεν χρειάζεται κανέναν οργασμό έρευνας, καμιάτεχνολογική ανάπτυξη γιαυτό πρέπει και ητελευταία να πεθάνει.
Η έρευνα έρχεται να καλύψει ανάγκεςτης βιομηχανίας, να δώσει απαντήσεις σεροβλήματα που εμφανίζονται κατά τη διαδικασίατης παραγωγής και να δόσει νέες τεχνικέςαραγωγής. Σε πια κατεύθυνση να γίνει έρευνα ότανδεν υπάρχει η βιομηχανία για να εφαρμόσει ταρίσματά της;
Αλλά και αυτή η ελάχιστη έρευνα πουυπάρχει, βασικά και κύρια, μέσα στα ΑΕΙ (και όχι σεόλα, σε ελάχιστα δυστυχώς) συναντά την πλήρησχεδόν αδιαφορία του γραφειοκρατικού κράτουςτου ρωσόδουλου καθεστώτος και την πλήρηεχθρότητα απέναντι στους ερευνητές εκείνους πουδεν συντάσσονται μαζί του και που επιμένουναρόλα τούτα να εργάζονται για την ανάπτυξηαυτού του τόπου.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση τουκαθηγητή του Πολυτεχνείου Θ. Λουκάκη, 30 χρόνιακαθηγητή και 35 χρόνια ερευνητή, που με μια σειράάρθρων του στην εφημερίδα το Βήμα αναλύει τηνκατάσταση που επικρατεί στο χώρο της ΕΤΑ στη χώραμας. Ο καθηγητής Λουκάκης γνώστης ο ίδιος τηςκατάστασης που υπάρχει σήμερα σε αυτόν τον τομέα,με έναν ιδιαίτερα εύστοχο τρόπο και με ένα λεπτό,αλλά και καυστικό και πικρό
Αλλά ας δούμε μερικά χαρακτηριστικάαποσπάσματα από αυτή τη σειρά των άρθρων στο Βήμα
“Η προϊσταμένη αρχή των ιδρυμάτων, ονομοθετημένος σκοπός των οποίων είναι “νααράγουν και να μεταδίδουν τη γνώση”, ουδεμίασχέση είχε ποτέ με την παραγωγή της γνώσης.μένως δεν είναι παράξενο που στα ελληνικάανεπιστήμια και στα ΤΕΙ (που συνεισφέρουν το 1,6%του συνόλου) γίνεται το 68,5% της ερευνητικήςροσπάθειας της χώρας; Δεν είναι δε ακόμη πιοαράξενο ότι αυτή η ιστορία (μεγάλης) επιτυχίαςόχι μόνο δεν έχει ακούσει κανέναν καλό λόγο απόεπίσημα χείλη αλλά, αντίθετα, κάθε τόσο βρίσκεταικάποιος άσχετος (μεγαλοπανεπιστημιακός συνήθως)
Και συνεχίζει: “Το βαρύ υβρεολόγιοέχει αποκλειστικό στόχο τους πανεπιστημιακούςεπαγγελματίες ερευνητές, που ασκούν την ευγενήτέχνη τους πλήρως διαφανώς μέσα στα πλαίσια τηςανεπιστημιακής λειτουργίας και υπό τον πλήρηέλεγχο των συλλογικών οργάνων! Προέρχεται δε από“όχι σ’ όλα” νεοέλληνες “προοδευτικούς” καιαπό (παχιές γάτες) ελευθεροεπαγγελματίεςκαθηγητές, που τους
Και παρακάτω: “Βλέπετε, κύριεΠρόεδρε, οι “κολλητοί” των πολιτικών μας είναισυνηθέστατα πολυθεσίτες καιελευθεροεπαγγελματίες καθηγητές. Αυτοί τα έχουνόλα. Και λεφτά και ισχύ…”(23-7).
Όμως “Θα έχετε επίσης αντιληφθεί ότιικονομικά ευημερούν μόνο όσοι καθηγητές δενασκούν το λειτούργημά τους!!! Να παράγουν δηλαδήκαι να μεταδίδουν τη γνώση. Κανείς όμως δεν θα σαςει κακά λόγια για αυτούς. Τη γλώσσα τους έχουνκαταπιεί επί του θέματος οι “προοδευτικές”δυνάμεις, οι οποίες μόνο φαρμακόγλωσσα μιλούνγια τους ερευνητές καθηγητές”(6-8).
Όπως δηλαδή φαίνεται εύγλωττα οικαθηγητές του καθεστώτος, η γραφειοκρατία τωνΑΕΙ ευημερεί, ενώ οι άλλοι, αυτοί που ανησυχούνγια την πρόοδο αυτού του τόπου, για να μάθουν οιέρημοι οι φοιτητές επιστήμη και γράμματα
Και ερχόμαστε τώρα σε ένα ιδιαίτερακρίσιμο ζήτημα που έχει να κάνει με τα έργαΠολιτικού Μηχανικού, και που με την κατασκευή τωνμεγάλων έργων αλλά και των έργων για τηνλυμπιάδα του 2004 έχουν μια κρίσιμη σημασία.
Γράφει ο Θ. Λουκάκης:
“Για παράδειγμα θα επικαλεστώ τογεγονός ότι ενώ οι επιστήμες Πολιτικού Μηχανικούστην Ελλάδα ήταν ανέκαθεν συνυφασμένες μεδημόσια και ιδιωτικά έργα τεράστιωνροϋπολογισμών, ουσιαστικά κανένα κρατικόερευνητικό κέντρο στις επιστήμες αυτές δενλειτούργησε ποτέ και δεν λειτουργεί σήμερα στηώρα!”(23-7).
Και συνεχίζει παρακάτω:
“Για να γίνει δε κατανοητό το μέγεθοςτης έλλειψης αυτής, σας αναφέρω ότι στις ΗΠΑ, τηνιο προηγμένη τεχνολογικά με τη διαφοράσυνεχώς να μεγαλώνει χώρα του κόσμου, υπάρχουνδύο (εθνικές) Ακαδημίες, η των “Επιστημών” (Academy ofScience) και η των “Επιστημών Μηχανικού” (Academy ofEngineering). Γιατί, κύριε Πρόεδρε (
Μα είναι ποτέ δυνατόν το ρωσόδουλοκαθεστώς να αφήσει τους δυτικοσπουδασμένους καιδυτικοθρεμμένους επιστήμονες να κάνουν έρευναστην Ελλάδα και να προσπαθούν να αναπτύξουν τηβιομηχανία και την τεχνολογία της;
Αλλά υπάρχει και συνέχεια: “Στη χώραμας (όπου η εντόπια
Αλλά δυστυχώς υπάρχει και συνέχεια.
Γράφει ο Θ. Λουκάκης: “Σας έχω επίσηςκαταστήσει γνωστό ότι δημόσια (ή ιδιωτικά)ερευνητικά κέντρα στις επιστήμες μηχανικούελάχιστα υπάρχουν και, τέλος, σας έχω προϊδεάσειότι το νέο Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΑνταγωνιστικότητας (ΕΠΑν) του υπουργείουΑνάπτυξης βάζει την ΕΤΑ σε ριζοσπαστικά νέοφόντο, παραδίδοντάς την ουσιαστικά στο έλεος του(ως τώρα ελάχιστα ενεργού στην περιοχή) ιδιωτικούτομέα!… Σας έχω επίσης καταστήσει γνωστό ότιδημόσια (ή ιδιωτικά) ερευνητικά κέντρα στιςεπιστήμες μηχανικού ελάχιστα υπάρχουν και,τέλος, σας έχω προϊδεάσει ότι το νέοιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητας(ΕΠΑν) του υπουργείου Ανάπτυξης βάζει την ΕΤΑ σεριζοσπαστικά νέο φόντο, παραδίδοντάς τηνυσιαστικά στο έλεος του (ως
Εύκολα κανείς, από τις παραπάνωιδιαίτερα εύστοχες αναφορές, μπορεί να βγάλει τοσυμπέρασμα για αυτό που γίνεται στη χώρα. Μιααπέραντη υπονόμευση σε κάθε προσπάθεια προόδουκαι ανάπτυξης από το σημερινό μπλοκ εξουσίας πουεριλαμβάνει σήμερα όλα ανεξαίρετα τα κόμματα.