ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣΠΕΤΡΟΛΑ

Φτάνει Πια με το Βιομηχανικό Σαμποτάζ

Το τέρας του βιομηχανικού σαμποτάζέδειξε την προηγούμενη εβδομάδα για πρώτη φοράτο αποκρουστικό του πρόσωπο πάνω από το Θριάσιοεδίο, τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή τηςώρας. Με μια διαδήλωση έξω από το διυλιστήριοτης Πετρόλα στην Ελευσίνα, που διοργανώθηκε απόόλα τα κόμματα του αντιβιομηχανικού μεσαίωνα καικάτω από τον τίτλο “Επιτροπή αγώνα κατά τωνεπεκτάσεων της Πετρόλα”, έκλεισε ένας πρώτος,κατά την εκτίμησή μας, κύκλος αντιδραστικώνκινητοποιήσεων κατά της ανάπτυξης, που άνοιξεεδώ και πάνω από ένα χρόνο με ιδιαίτερη έντασηαπό τον Ριζοσπάστη του ψευτοΚΚΕ. Αυτός οκύκλος στόχο έχει να εμποδίσει καταρχήν τονεκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου της Πετρόλα, αλλάκαι μετά από αυτόν να ανοίξει ο δρόμος για τοκλείσιμο κάθε μεγάλης βιομηχανίας σε αυτήν τηνεριοχή που σφύζει από βιομηχανικήδραστηριότητα και που απασχολεί τον μεγαλύτεροόγκο του βιομηχανικού προλεταριάτου της βαριάςβιομηχανίας της Αττικής και όλης της Ελλάδας.

Γιαυτό περισσότερο από ποτέ άλλοτεείναι αναγκαίο σήμερα να μπει φραγμός σε αυτά τασχέδια, γιατί στην πραγματικότητα πίσω από τηνεμπόδιση του εκσυγχρονισμού της Πετρόλακρύβεται ο σκοτεινός στόχος της ολοκληρωτικήςκατεδάφισης της βαριάς βιομηχανίας στηνευρύτερη περιοχή του Θριάσιου. Αυτή ηκατεδάφιση άρχισε με το κλείσιμο τηςαλυβουργικής μετά την δολοφονία τουΑγγελόπουλου από τις σφαίρες τουσοσιαλφασιστικού αποσπάσματος της ΚGΒ στη χώραμας της 17 Νοέμβρη.

 

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣΠΕΤΡΟΛΑ

Στην πραγματικότητα οι δυνάμεις τουβιομηχανικού σαμποτάζ δεν έχουν σαν κύριο στόχονα εμποδίσουν αυτήν καθ’ αυτήν την επέκταση τουδιυλιστηρίου της Πετρόλα επειδή δήθεν αυτή θαροκαλέσει επιπλέον μόλυνση στο περιβάλλον, όπωςλένε. Το περιβάλλον και η μόλυνσή του ουδόλωςτους ενδιαφέρει. Αυτό που τους κάνει έξαλλουςείναι ότι πρόκειται για μια επένδυση του μεγάλουκεφαλαίου -του Λάτση στην προκειμένη περίπτωση- ηα θα φέρει μια τεράστια ανάπτυξη της βαριάςβιομηχανίας στη χώρα. Θα πούμε παρακάτω για ταεύτικα στοιχεία που χρησιμοποιούν για ναεξαπατήσουν το λαό και να τον χρησιμοποιήσουνστα αντιδραστικά σχέδιά τους. Το βασικό τουςρόβλημα είναι η ανάπτυξη που αυτό το μεγάλοκεφάλαιο φέρνει. Και αυτό γιατί ο Λάτσης έχεικατά κύριο λόγο δεμένα τα συμφέροντά του με τηνυρώπη και τη Δύση γενικότερα. Ο στόχος τουσαμποτάζ είναι ο βιομήχανος Λάτσης πουεπενδύει στη βιομηχανία της χώρας και όχι ο τραπεζίτηςΛάτσης. Γιαυτό το λόγο όταν δόθηκε στο Λάτση ητράπεζα Εργασίας τότε και το μπλοκ όχι μόνο δενφώναξε, αλλά ήταν μαζί του επειδή τότε έχανε τοαιχνίδι η Πειραιώς και ο Βαρδινογιάννης. Τώραόλοι αυτοί φωνάζουν επειδή ο Λάτσης κάνειεκσυγχρονισμό στο εργοστάσιό του.

Όπως είναι γνωστό στους αναγνώστες μαςκύρια ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, αλλά και τουμβούλιο της Επικρατείας (ιδιαίτερα το 5ο τμήματου) έχουν με μια σειρά από νόμους και αποφάσειςεμποδίσει τον εκσυγχρονισμό της βιομηχανίαςκατά μήκος του Κηφισού. Το πρόσχημα πουρησιμοποίησαν και εδώ ήταν η προστασία τουεριβάλλοντος και της ποιότητας της ζωής. Αμέσωςδε μετά τους σεισμούς το Σεπτέμβρη του ’99 οαλιώτης θεσπίζει ένα νόμο όπου για να δοθούνδάνεια σε όσες βιομηχανίες ή βιοτεχνίες έπαθανζημιές, θα πρέπει να υπογράψουν μια δήλωση ότι θαμετεγκατασταθούν στα βιομηχανικά πάρκα πουρόκειται να φτιαχτούν και ότι θα σταματήσουν τηλειτουργία τους στη θέση που βρίσκονται. Τηνεποχή που αυτός ο αρχισαμποταριστής έβγαλε τονόμο μόνο ένα τέτοιο πάρκο μόλις είχε ξεκινήσεινα φτιάχνεται!

Αυτός ο νόμος είχε σαν αποτέλεσμα μιασειρά από εργοστάσια και μικρές βιομηχανικές ήβιοτεχνικές μονάδες να κλείσουν και χιλιάδεςεργαζόμενοι να οδηγηθούν στην ανεργία,αυξάνοντας τον ήδη μεγάλο στρατό των ανέργων τηςώρας και ανεβάζοντας το ποσοστό της ανεργίαςάνω από 12%, στο πιο ψηλό της Ευρώπης. Αν κανείςδει από κοντά την περιοχή που περικλείεται απότις οδούς Πειραιώς-Θηβών-Ιερά οδό (και πουνομάζεται Ελαιώνας) θα διαπιστώσει ότι ηεριοχή αυτή που πριν ήταν γεμάτη παραγωγικήδραστηριότητα, τώρα γεμίζει σιγά-σιγάγκρεμισμένα κτήρια και χαλάσματα. Ο Λαλιώτηςέχει επιβάλλει αυτό που οι εναπομείναντεςεργαζόμενοι εκεί λένε “καθεστώς ελαιώνα” καιυ όπως είπαμε απαγορεύει κάθε οικοδομική καιβιομηχανική δραστηριότητα και άρα και κάθεβιομηχανικό εκσυγχρονισμό στην περιοχή.

Αν τα σχέδια του αντιβιομηχανικούμπλοκ περάσουν και η επέκταση του διυλιστηρίουδεν γίνει, τότε θα ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου(δηλαδή του Λαλιώτη και του ΣτΕ) και πάντα με τοδιο πρόσχημα –την προστασία του περιβάλλοντος,των αρχαίων κλπ- καμιά μεγάλη βιομηχανία στηνΑττική δεν θα μπορέσει ποτέ να κάνει τοναπαραίτητο για την επιβίωσή της εκσυγχρονισμόκαι θα οδηγείται αργά ή γρήγορα στο κλείσιμο.

Γιατί το κλείσιμο μιας βιομηχανίας δενείναι μια απλή υπόθεση. Γύρω από αυτήν υπάρχειάντα ένας μεγάλος αριθμός από άλλες παραγωγικέςμονάδες στις οποίες δίνει δουλειά αυτή η μεγάληβιομηχανία. Σε αυτές εργάζονται εκατοντάδεςάνθρωποι που μαζί με τους εργάτες του μεγάλουεργοστάσιου που θα κλείσει τραβούν και αυτοί τολγοθά της ανεργίας, της πείνας και τηςανέχειας. Ταυτόχρονα η κατανάλωση στην γύρωεριοχή πέφτει αφού η αγοραστική δύναμη τωνεκατοντάδων ή και χιλιάδων ανέργων πια μειώνεταιδραστικά. Πρόκειται δηλαδή για ένα μεγάλο σε όγκοκεφάλαιο που μέσο της μεγάλης βιομηχανίαςδιαχέεται σε μια σειρά από ανθρώπους που ζουν καιμένουν στις γύρω από το εργοστάσιο περιοχές,κεφαλαίου που τώρα πια με το κλείσιμο της σταματάνα κινείται στην περιοχή.

Ιδιαίτερα το κλείσιμο ενόςδιυλιστηρίου είναι ακόμη σοβαρότερο ζήτημα αφούέχει να κάνει με την παραγωγή καύσιμου, δηλαδή μετην κινητήρια δύναμη όλης της Παραγωγής. Δενείναι άλλωστε τυχαίο ότι στους πολέμουςβομβαρδίζονται κατά κανόνα πρώτα από όλα ταδιυλιστήρια.

Το επιχείρημα της δήθεν προστασίας τουεριβάλλοντος και της δημιουργίας πάρκων κλπείναι ψεύτικο γιατί η μέχρι τώρα πείρα από τοκλείσιμο των εργοστασίων έχει δείξει ότι στηέση τους δεν γίνονται ούτε πάρκα, ούτε μέρηαναψυχής, αλλά κατά κανόνα μένουν ετοιμόρροπακτίρια και χαλάσματα.

 

Η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣΠΕΤΡΟΛΑ

Αντιπροσωπεία της ΟΑΚΚΕ επισκέφτηκετο εργοστάσιο και μίλησε με το Σωματείο τωνεργαζομένων εκεί. Από τους εργαζόμενους λοιπόνμάθαμε τα εξής στοιχεία.

Σήμερα το διυλιστήριο παράγει μαζούτ,ράγμα που είναι οικονομικά ασύμφορο γιαυτό. Μετον εκσυγχρονισμό του και τις νέες εγκαταστάσειςυ θα δημιουργηθούν θα παράγεται:

Ντίζελ

Ηλεκτρική ενέργεια για τηναντιμετώπιση των διακοπών ή των πτώσεων τάσηςτου δικτύου της ΔΕΗ που δημιουργούν προβλήματαστην ομαλή του λειτουργία

Ορυκτέλαια υπερυψηλής τεχνολογίαςαποκλειστικά για εξαγωγή στην Αμερική

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η παραγωγήντίζελ σήμερα στη χώρα δεν επαρκεί για τιςανάγκες της και γίνεται εισαγωγή από τοεξωτερικό με όλες τις αρνητικές συνέπειες για τοσύνολο της οικονομίας.

Στο διυλιστήριο απασχολούνται σήμερα700 περίπου εργαζόμενοι. Η σημερινή παραγωγή τουδιυλιστηρίου είναι 100.000 βαρέλια. Με τονεκσυγχρονισμό οι μονάδες θα λειτουργούν μεφυσικό αέριο.

Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίεςγια τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίουα απασχοληθούν από το 2001 μέχρι το 2004 περίπου 1000εργαζόμενοι ενώ μετά από την ολοκλήρωσή τους θααραμείνουν 200 περίπου μόνιμα εργαζόμενοι εκτόςτων ήδη 700 υπαρχόντων εργαζομένων και η συνολικήεπένδυση θα ξεπεράσει τα 280 δις. Πρόκειται δηλαδήγια την μεγαλύτερη επένδυση εκσυγχρονισμού πουέχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα Ταυτόχρονα η Πετρόλαροχωρά στην δημιουργία ενός σχολείου για τηνεκπαίδευση τεχνικών παραγωγής μιας και τέτοιαειδικότητα δεν υπάρχει στην ελληνική εκπαίδευσηκαι της είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργίατης παραγωγής της.

Πρόκειται λοιπόν, συμπερασματικά, γιαμια νέα μεγάλη σύγχρονη καπιταλιστικήεπιχείρηση με λειτουργία παρόμοια με τωναντίστοιχων επιχειρήσεων του εξωτερικού.

 

ΤΑ ΑΣΥΣΤΟΛΑ ΨΕΥΔΗ ΤΗΣ “ΕΠΙΤΡΟΠΗΣΑΓΩΝΑ”

Αυτή η “Επιτροπή” που καθοδηγείταιαπό το αντιβιομηχανικό μπλοκ των τεσσάρωνλιτικών κομμάτων συγκροτήθηκε από τιςδυνάμεις του αντιβιομηχανικού μεσαίωνα και μεασύστολα ψεύδη προσπαθεί να πείσει τουςκατοίκους των γύρω από τη Πετρόλα περιοχών ότι αντα σχέδια του Λάτση προχωρήσουν και αναπτυχθείτο διυλιστήριο τότε θα πεθάνουν στην μόλυνση καιτην ασφυξία. Ας δούμε τα επιχειρήματά τους.

Γράφει στο ψήφισμα που διαβάστηκε κατάτη συγκέντρωση τις 18 Οκτώβρη η λεγόμενη“Επιτροπή”. “Το βιομηχανικά κορεσμένοΘριάσιο δεν μπορεί πλέον να δεχτεί και να αντέξειάλλη επιβάρυνση…δεν μπορεί να ανεχτεί τηνεραιτέρω υποβάθμιση του περιβάλλοντος, τηνδιαρκή απειλή σε βάρος της υγείας των κατοίκων,την αχρήστευση της πολιτιστικής του κληρονομιάς.εν μπορεί να διακόψει την πορεία αναβάθμισηςτης ποιότητας ζωής των πολιτών…ούτε να δεχτείτην απαξίωση των περιουσιακών στοιχείων τωνκατοίκων…” και συνεχίζει παρακάτω: “…ησχεδιαζόμενη εδαφική επέκταση της Πετρόλα θαεξαφανίσει την ζώνη ασφαλείας με την ΠΥΡΚΑΛ θαφέρει το διυλιστήριο ακόμα πιο κοντά στουςικισμούς, θα αυξήσει τις σημερινές διαρροές καιδυσοσμίες…και θα ακυρώσει τους μακροπρόθεσμουςσχεδιασμούς για την ΠΥΡΚΑΛ την οποία γιαδεκαετίες ολόκληρες η εταιρεία εποφθαλμιά…”.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Όχι. Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετηαπό αυτήν που παρουσιάζεται στις παραπάνωέσεις.

 

Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Στις παραπάνω αιτιάσεις απαντούν οιεργαζόμενοι που ζουν και εργάζονται καθημερινάστο διυλιστήριο. Και έχουν ατράνταχταεπιχειρήματα για όλα αυτά.

Είναι γεγονός ότι εφόσον φτιάχνονταικαινούργιες μονάδες παραγωγής ο όγκος των αερίωνυ φεύγουν προς το περιβάλλον θα μεγαλώσει(περίπου τρεις φορές). Το ζήτημα όμως δεν είναιστην αύξηση του όγκου. Το πρόβλημα βρίσκεται στοαν τα αέρια αυτά θα περιέχουν επιβλαβείς για τοεριβάλλον ουσίες. Αν δηλαδή περιέχουν τοξικέςενώσεις που προκαλούν μόλυνση στον αέρα, στο νερόή στο έδαφος και κατά συνέπεια θα δημιουργούνροβλήματα στην υγεία των κατοίκων.

Όμως σύμφωνα με τη μελέτη για τις νέεςεγκαταστάσεις, που κόστισε 12 δις, θακατασκευασθεί νέα κεντρική μονάδα καθαρισμούτων απαερίων που θα χρησιμοποιεί ό,τι πιοσύγχρονο υπάρχει παγκόσμια από την άποψη τουκαθαρισμού αυτών των αερίων. Αυτό δεν τοαμφισβητεί ούτε η “Επιτροπή”. Άρα δεν μπορείκανείς να μιλά για επιπλέον επιβάρυνση. Από τηνάλλη μεριά όμως με την αλλαγή του καυσίμου πουρησιμοποιείται για την κίνηση του διυλιστηρίου,δηλαδή με την χρησιμοποίηση του φυσικού αερίου,υ όπως είναι γνωστό είναι φιλικότερο προς τοεριβάλλον, οι συνολικές εκπομπές ρύπων θαμειωθούν δραστικά ακόμη και σε σχέση με σήμερα.ε αυτό πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι ηαραγωγή των 100000 βαρελιών δεν πρόκειται νααυξηθεί. Άρα και από αυτή την άποψη είναι προς τοσυμφέρον της ευρύτερης περιοχής οεκσυγχρονισμός αυτός του διυλιστηρίου.

Άλλωστε όπως διατυμπανίζουν προς όλεςτις κατευθύνσεις οι εργαζόμενοι “αν ηλειτουργία μετά τον εκσυγχρονισμό επιβαρύνειακόμη περισσότερο το περιβάλλον της περιοχήςμας, εμείς είμαστε διατεθειμένοι να ταχθούμευπέρ της επιτροπής. Εκτιμούμε και αυτό είναισίγουρο ότι ο εκσυγχρονισμός θα μειώσει τηρύπανση κατά πολύ”.

Όσον αφορά το ζήτημα με τη ζώνηασφαλείας με την ΠΥΡΚΑΛ. Εδώ πρόκειται για ένανδροειδέστατο ψέμα γιατί, σύμφωνα με τη μελέτηάντα, ενώ ο νόμος ορίζει απόσταση 75 μέτρωνμεταξύ των μονάδων, η Πετρόλα αφήνει μια απόσταση150 μέτρων, και στο χώρο αυτόν που δημιουργείταιροτείνει την φύτευση δέντρων και τοναρακτηρισμό της έκτασης αυτής σαν δασικής, ώστενα μην μπορεί κανείς στο μέλλον να τονρησιμοποιήσει για οτιδήποτε. Εδώ να πούμε ότι ηέκταση όπου προβλέπεται να δημιουργηθούν οι νέεςμονάδες δεν είναι καν δασική και δεν υπάρχει ούτεένα (κυριολεκτικά) δέντρο εκεί. Πρόκειται γιαμιαν ακάλυπτη έκταση και για ένα παλιό καιετοιμόρροπο κτίριο (ιδιοκτησίας Μποδοσάκηαλαιότερα και που ήταν παλιά υαλουργείο) που τοαγόρασε η Πετρόλα και το οποίο θα κατεδαφίσει. Οαρακτηρισμός της έκτασης “ως μη δασικής” απότο ΣτΕ αφορά την έκταση που καταλαμβάνει σήμερααυτό το κτίριο. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε,σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα των εργαζομένων ότιΠετρόλα είχε αποπειραθεί να αγοράσει τηνΠΥΡΚΑΛ και την μισή έκταση από αυτήν θα την έδινεδωρεάν στο δήμο Ελευσίνας για δική του χρήση ενώτην άλλη μισή θα την δενδροφύτευε κάνοντάς τηνδασική έκταση. Άρα η “Επιτροπή” ψεύδεται ότανδηλώνει ότι η “Πετρόλα εποφθαλμιά χρόνια τηνΠΥΡΚΑΛ”.

Επίσης δεν πρόκειται να φτιαχτούνκαινούργιες δεξαμενές. Μάλιστα κάποιες από αυτέςδεν χρησιμοποιούνται σήμερα αλλά λόγω του υψηλούκόστους της καταστροφής τους δεν ξηλώνονται. Όσογια το ζήτημα των απολύσεων για το οποίο φωνάζει“Επιτροπή” το σωματείο μίλησε για 250εργαζόμενους που έφυγαν μέσα σε μια 5ετία από τηνεταιρεία με εθελουσία έξοδο παίρνοντας όλες τιςσχετικές αποζημιώσεις, μετά την επιστροφή ενόςαριθμού εργαζομένων από το διυλιστήριο πουκατασκεύασε η Πετρόλα στη Σαουδική Αραβία.

 

ΤΟ ΞΕΣΚΕΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ

“Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια”, λεει μιααροιμία. Όλοι αυτοί οι απατεώνες κατεδαφιστέςτης βιομηχανίας ξεσκεπάζονται αμέσως με μιαμικρή και αυτονόητη κίνηση από τη μεριά τωνεργαζομένων. Το σωματείο τους προσκάλεσε ναμπουν μέσα στους χώρους του διυλιστηρίου και νατο δουν από κοντά, κυρίως όμως τους προκάλεσε ναάρουν την μελέτη για τις νέες μονάδες και να τιςάνε σε όποιο έγκυρο γραφείο του κόσμου θέλουνγια να την αξιολογήσουν. Αλλά που να πάνεβέβαια να την πάρουν, αφού αυτό που τουςενδιαφέρει δεν είναι η επένδυση και η προστασίατου περιβάλλοντος, δεν είναι η ανάπτυξη και ηρόοδος, αλλά η καταστροφή του εργοστασίου.

Άλλωστε από την πρώτη στιγμή μεεπιστολή τους προς κάθε κατεύθυνση οιεργαζόμενοι διατυμπάνισαν: “ΝΑΙ στιςεπενδύσεις με παράλληλη ΑΥΣΤΗΡΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ τουεριβάλλοντος και την διασφάλιση των θέσεωνεργασίας”.

Αν πράγματι η “επιτροπή” και τακόμματα που την στηρίζουν ήθελαν την προστασίατου περιβάλλοντος και την ανάπτυξη της Ελευσίναςκαι των γύρω περιοχών, τότε το πρώτο πράγμα που θαήθελαν θα ήταν να γίνει ο εκσυγχρονισμός και ναεπιμείνουν για την όσο το δυνατόν καλύτερητεχνολογία των μέτρων προστασίας τουεριβάλλοντος με ταυτόχρονο έλεγχο τους.Άλλωστε, όπως μας είπαν οι εργαζόμενοι, προτάθηκεστην “επιτροπή” να τοποθετηθούν μονάδεςμέτρησης της ρύπανσης που να εγκατασταθούν στοδημαρχείο της Ελευσίνας, έτσι ώστε να μπορεί οιοσδήποτε να ελέγχει τα επίπεδα της μόλυνσηςκαι των ρύπων. Αλλά βέβαια οι κατεδαφιστέςαρνήθηκαν αυτήν την πρόταση χωρίς βεβαίως ναμπουν στον κόπο να εξηγήσουν τους λόγους γιαυτήντους την άρνηση όπως θα έκανε κάθεκαλοπροαίρετος άνθρωπος.

Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει τηναπάτη τους και ξεσκεπάζει ακόμη περισσότερο τουςσαμποταριστές είναι η μονάδα βιολογικούκαθαρισμού της Πετρόλα που κατασκευάστηκε το ’93.ι σαμποταριστές έκαναν προσφυγή τότε στουμβούλιο της Επικρατείας για να μην γίνει. Τοεπιχείρημά τους ήταν ότι “δεν ξέρουμε τι θακάνει αυτή η μονάδα, μπορεί ο Λάτσης να τηνρησιμοποιήσει για να επεξεργάζεται πετρέλαιο”.Τόσο πολύ τους ενδιέφερε το περιβάλλον και ηκαθαριότητα της θάλασσας που δεν ήθελαν να γίνειμονάδα για να μην πηγαίνουν οι ρύποι στηάλασσα. Και βέβαια κουβέντα δεν λένε και καμιάαυτοκριτική δεν κάνουν τώρα που η θάλασσα δίπλαστο διυλιστήριο είναι καθαρή και κυκλοφορούν καιάρια γύρω από τους ντόκους.

 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΛΙΩΤΗ

Η συμμορία Σημίτη-Λαλιώτη μέσα στοΠΑΣΟΚ, όπως και η ομάδα Καραμανλή στη ΝΔ μαζί μετα ψευτοΚΚΕ-ΣΥΝ συγκροτούν σε πολιτικό επίπεδοτο μέτωπο των σαμποταριστών της βιομηχανίας.Αυτός που εκτελεί τη βιομηχανία στην χώρα είναιι Σημίτης-Λαλιώτης και το ΣτΕ. Όμως πολλές φορέςι πανούργοι αυτοί σοσιαλφασίστες κρύβονταιεπιδέξια. Στην προκειμένη περίπτωση ο Λαλιώτηςέδωσε μια προέγκριση για την μελέτη των νέωνεγκαταστάσεων της Πετρόλα τον Ιούνη (η κανονικήήγε τώρα στο ΥΠΕΧΩΔΕ). Τότε όμως δεν είχεξεσπάσει με αυτή την ένταση το αντιδραστικό“κίνημα” της “Επιτροπής” και ήταν δύσκολο σεαυτόν να μην την εγκρίνει. Άλλωστε αυτή ηροέγκριση δεν έχει και καμιά ουσιαστική σημασίακαι δεν αποτελεί δέσμευση για την έγκριση τηςκανονικής. Αυτό φάνηκε και σε μια απάντηση πουέδωσε όταν είχε επισκεφθεί τα ΕΛΔΑ πριν λίγοκαιρό. Αυτός λοιπόν τότε ρωτήθηκε αν η Πετρόλα θαάρει έγκριση για τις νέες της εγκαταστάσεις καιαπάντησε: “αν πρέπει να την πάρει, θα τηνάρει”. Αυτό το “αν πρέπει” σημαίνειυσιαστικά αν δεν υπάρξουν αντιδράσεις απόκάποιους. Αλλά όπως είναι γνωστό το ΠΑΣΟΚ τηςεριοχής στηρίζει την “επιτροπή” και αν οαλιώτης ήθελε να γίνει ο εκσυγχρονισμός τηςΠετρόλα θα έπρεπε οι εκεί τοπικές οργανώσεις ναφώναζαν να γίνει αυτός ο εκσυγχρονισμός απόκοινού με το σωματείο των εργαζομένων. Αυτό πουσυνήθως κάνει αυτός ο σαμποταριστής είναι ναρησιμοποιεί τις αντιδράσεις που το μπλοκροκαλεί στη βάση για να δίνει συνεχώς αναβολέςστις εγκρίσεις ή να μην εγκρίνει. Αν στο τέλος καιμετά πολύ χρόνο δώσει την έγκριση, τότεαναλαμβάνει το ΣτΕ να λύσει το ζήτημα μηεγκρίνοντας, γιατί στο μεταξύ βρίσκονται οικατάλληλοι άνθρωποι του μπλοκ να κάνουν σε αυτόροσφυγή. Αυτή η τακτική έχει ακολουθηθεί στοεργοστάσιο χρυσού της TVX στη Χαλκιδική όπου μετάαπό χρόνια αναβολών το ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε στο τέλοςτην έγκριση αλλά ανέλαβε το ΣτΕ την τελικήαπόφαση. Ήδη το ΣτΕ έχει δώσει αναβολή για τοενάρη για την εκδίκαση της υπόθεσης. Στο μεταξύTVX αιμορραγεί οικονομικά και είναι αμφίβολο ανστο τέλος αντέξει και μέχρι να έρθει η έγκρισηδεν πεθάνει, δηλαδή φύγει από την Ελλάδα, μεαποτέλεσμα οι 800 περίπου εργαζόμενοι σταμεταλλεία να μείνουν άνεργοι.